נשמתא

עסקים

התישבות, משפט וחינוך

ט״ז בתמוז תשפ״ד

מכון גל עיני

א ניסן תשעא

ארץ ישראל שלמהמשפט עבריחינוך על טהרת הקדש

מה שאנחנו רוצים, המסר שלנו לעם ולעולם – שבעה דברים הם יותר מדי, וצריך את התמצית שכוללת הכל, ואמרנו שמה שכולל הכל היינו החסד והתפארת והיסוד, ארץ ישראל שלמה, משפט עברי וחינוך על טהרת הקודש.

כשאמרתי לפני כמה ימים, מישהו העיר – מה עם כלכלה? גם משהו מאד חשוב. כמו שאמרנו קודם, וכתוב גם בספר, תקון הכלכלה הוא פונקציה הנגזרת מארץ ישראל שלמה. גם בטחון וגם כלכלה. לכן, אם מישהו ישאל אותנו מה התנועה הזו מציעה לעם – הדבר הראשון הוא סיפוח השטחים. לתקן את השגיאה הכי חמורה שעשתה מדינת ישראל, שלא מיד ספחה את "השטחים הכבושים" במרכאות. וכמה שיש טענות, שזה לא יתכן, גם מצד אומות העולם וגם מצד הפנים. צריך אנשים חכמים לסתור את כל טענות השוא נגד היכולת שלנו מיד לספח את כל ארץ ישראל, לקחת רבונות יהודית על כל ארצנו.

ידוע הרמז ש"הויאיש מלחמה הוישמו" עולה ארץ ישראל (832), ורק איש ראשי תבות 'ארץ ישראל שלמה'. שוב, הבטוי 'ארץ ישראל שלמה' כולל גם בטחון וגם כלכלה. אחר כך משפט עברי, צריך כבר להחליף את מערכת המשפט הקיימת. אחר כך חינוך על טהרת הקדש, מהגן ועד האוניברסיטה. בספירות זה מאד חשוב, החסד והתפארת והיסוד של המבנה. לכאורה זה הדבר שצריכים לבנות עליו את התעמולה, שהרבי הקודם אומר ש"ברית כרותה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם". העיקר הוא לבנות שופר טוב שיכול לבנות את מה שאנחנו רוצים להעביר לעולם, וכך לבנות תמיכה רחבה. אחד יאמר שבעיקר מענין אותי החינוך, אחד משפט ואחד ארץ ישראל השלמה, אבל לכאורה שלש הנקודות העיקריות שלנו.

"יומא דאזיל עם כולהו יומין" – החסד כולל הכל

איזה מין צרוף זה חסד-תפארת-יסוד?

זה העיקר. תפארת ויסוד הם יעקב ויוסף, "גופא ובריתא חשבינן חד", ואברהם אבינו שכולל את הכל הוא חסד; אברהם-יעקב-יוסף, השלישיה הכי טובה. הכל בכלל, הנצח וההוד נכללים ממילא בארץ ישראל שלמה – כתבנו שאם יש ארץ ישראל שלמה ומשפט עברי כולם יעלו. כעת לא רוצים לעלות. יצחק, הבטחון, גם נכלל בארץ ישראל שלמה.

אז למה לא להגיד חסד-גבורה-תפארת-יסוד?

אפשר להגיד הכל, אבל זה נכלל. יש אנשים שאוהבים לשמוע דברים קשים ויש שאוהבים דברים רכים. המסר 'ארץ ישראל שלמה' כבר מאיים, אבל חייבים לומר אותו, כי זה העיקר. ברור שמי שהוא ארץ ישראל שלמה הוא ימין קיצוני, ולכן הוא נלחם בטרור.

אבל למה לא להזכיר בטחון אישי? זה סימטרי, רגל רביעית במרכבה…

לא שאסור לומר. לדעתי דבר שהוא כמעט בדרך ממילא לא צריך להדגיש. הטענה שלי מאז ששת ימים שאם יש סיפוח שטחים אז פתרנו את הבעיה.

כולם אומרים הפוך, שאם יש סיפוח שטחים יבואו ערבים.

אמרנו שיש כל מיני טענות למה לא, וצריך לדון בכך ולהפריך את כל הטענות. גם בפועל. אומרים שצריך להיות סעד לכולם. מי אומר שצריך להיות אותו סעד לכולם? מי אומר שצריך לשלם חשמל ומים לאויב? צריך לשבת ולחשוב ולדון בנושא הזה. בכל אופן, לא יתכן בשום פנים ואופן שעם ישראל, אם הוא רק מסוגל וה' נתן לו, לא יקח בעלות על הארץ שלנו. נישט-שייך. לוקח בעלות, ואם יש בעיות צריך לפתור את הבעיות.

הרב לוינגר אמר בזמנו שצריך לספח את חברון ולשבת עם הערבים, זה לא מובן מאליו.

לגבי סיפוח חברון אני מסכים איתו, איך לשבת עם הערבים כבר סיפור אחר…

לכאורה לפי המשפט העברי.

כמו שאמרנו, צריך הרבה הסבר. ברגע שאתה אומר סיפוח שטחים, התקשורת הצליחה במשך השנים כל כך לשלול ולעשות מהדבר הזה שטות והבל ודמיון שוא, שצריכים הרבה הסבר להחזיר את ההוה-אמינא שאפשר לספח את השטחים. אבל בלי זה, כל זמן שיצהר הוא שטח כבוש אז אין בטחון ואין כלום. כמה שתדבר על בטחון, זה לא שוה גרוש כאשר הבית שלך הוא לא בארץ ישראל, לא בארץ ישֻרון. שוב, זה חייב להיות בראש המצע. והיות שזה מעורר תמיהות אז צריך הרבה חשיבה של אנשים טובים, שיכולים להתמודד עם כל הטענות למה זה לא יתכן.

עד כאן גמרנו את שלש הנקודות. לחיים לחיים.

עקיבא: במקשים של הטלפון חסד-תפארת-יסוד זה 358 – משיח.

יפה, לא צריך יותר מזה.

דילוג לתוכן