חידת ההתאמה הזוגית

כיצד ניתן לדעת אם האדם שאנו נפגשים עמו מתאים להיות בן זוגנו? ניתן להצביע על שלוש רמות בסיסיות של התאמה זוגית, שלכל אחת מהן אמת מידה אחרת הבוחנת אותה.

כיצד ניתן לדעת אם האדם שאנו נפגשים עמו מתאים להיות בן זוגנו?

ניתן להצביע על שלוש רמות בסיסיות של התאמה זוגית, כל אחת גבוהה מקודמתה. לכל רמת התאמה יש אמת מידה אחרת הבוחנת אותה, ולפיכך עלינו להציב בפנינו שאלה אחרת במטרה לברר אם קיימת התאמה באותה רמה.

נעבור על שלוש הרמות בזו אחר זו:

א

השאלה הראשונה שיש לשאול היא, האם בן/בת הזוג מתאימ/ה לי? האם הם יודעים ‘לזרום’ עם האופי שלנו ומסוגלים להתחבר עם מרקם חיינו? שאלה זו טבעית ומתבקשת, עד כדי כך שהיא ממש נשאלת מעצמה מרגע שאנו פוגשים מישהו אחר. מסיבה זו, אין צורך להשתהות הרבה על שאלה זו (היא כבר עושה את זה בעצמה), אלא בעיקר להזהר שהיא לא תהפוך לשאלה היחידה על גביה אנו משתיתים את הקשר. אם כל הקשר בין בני זוג מבוסס על השאלה “האם השני מתאים לי“, נותרים שניהם בתודעה של פרטים הדואגים לעצמם ואינם מתעלים לרמה גבוהה יותר של חיבור זוגי. דבר זה הוא בדיוק מה שקורה בדורנו במספר גדול מדי של מקרים, וזו אחת הסיבות שרבים מתקשים לשמור על הזוגיות שלהם: ברגע שאחד הצדדים מרגיש ש”לא מתאים לי”, הקשר נפסק.

ב

על מנת למצוא בן זוג מתוך נקודת מבט גבוהה יותר יש לצרף לשאלה הראשונה שאלה נוספת: האם אני מתאימ/ה לבן/בת הזוג? שימו לב, שגם שאלה זו בודקת התאמה בין שני הצדדים, וכן לוקחת בחשבון את התכונות המיוחדות של כל צד; אלא שהיא מעתיקה את מרכז הכובד מעצמנו לזולת. השאלה כולה היא שאלה שיוצאת אל השני, שבונה גשר לקראת השני, לא שאלה ששואבת לתוכנו. כל אחד ואחת צריכים להסתכל על בן הזוג הפוטנציאלי ולשאול, האם אני משלים את החסרונות שלה? האם לי יש את מה שהוא זקוק לו? לעתים קרובות השאלה פוקחת את עינינו להסתכל על האדם השני בצורה חדשה לגמרי, שהרבה יותר לוקחת בחשבון אותו ואת צרכיו. 

ג

רמת ההתאמה השניה גבוהה לאין ערוך מהראשונה, אך למעשה גם היא מוגבלת. אם רוצים לכוון לדרגת ההתאמה הזוגית הגבוהה ביותר יש צורך לבדוק גם את התאמתם של שורשי נשמותינו. הסתכלות רוחנית על העולם יוצאת מנקודת הנחה שיש סיבה לכך שנוצרנו, שלכל אחד מאיתנו יש שליחות מיוחדת למלא בחייו, ושעלינו לנסות לגלותה ולהגשימה. לאור זאת, מציאת בן זוג היא בין השאר מציאת השותף המתאים ביותר לשליחות זו, האדם שלצדו ועמו נוכל למלא אותה על הצד הטוב ביותר. לכן השאלה המנחה כאן איננה רק אם אנו מתאימים זה לזו, אלא האם שנינו ביחד מתאימים לה’? האם אנו נושאים עינינו אל עבר אותו אופק רוחני ומוכנים לצעוד לקראתו יחדיו?

 * * *

העאלת שאלות אלו, לא משנה באיזה סדר, מסייעת לגשת לכל היכרות חדשה מנקודת המבט הגבוהה ביותר, המתחשבת בכל הצדדים שבדבר.

הרשמו עכשיו וקבלו עדכונים מ"גל עיני"

דילוג לתוכן