נשמתא

כימיה

תכונות האבץ

כ״ז באייר תשפ״ד

השיעור המלא מתוך מכון גל עיני

הסבר לשלשה תכונות האבץ ורמזים למספרו בטבלה המחזורית:

 אם נתבונן במלה צבא ונעשה את הצירופים יש רק אחד נוסף משמעותי, וזה גם לא לשון תנ"ך אלא לשון תרגום, אבל היום זה מלה חדשה בעברית – אבץ. זה התרגום של בדיל, אבל משתמשים למתכת אחרת – זינק. כמו כל דבר במינוחים החדשים, למי שחשב או קבע את זה היתה השראת רוה"ק (גם אם זה אחד כמו בן יהודה או מישהו). זה כן כתוב בתנ"ך בהקשר אחר – זה עיר בנחלת יששכר בספר יהושע. במתכות, כמו שהסברנו באריכות בשיעור שלהן, בדיל זה נצח – המספר האטומי שלו זה 50. היום המתכת הזאת, שמאד חשובה וחיונית בעולם, מספרה האטומי הוא 30, ולפי לוח היסודות זה בא אחרי 29 (נחשת) ו-26 (ברזל). בסדר המתכות נחשת זה תפארת וברזל זה מלכות. מבין שבע המתכות רק שש מפורשות בתורה – כסף חי, שכנגד היסוד, לא נמצא בתורה, אלא המקובלים השלימו. רוה"ק היה שמספר האטומי שלו הוא 80 = יסוד. שמו אותו ביסוד כי הוא היחיד שנוזל. גם באו"ה זה נקרא כסף חי (קוויק סילבר) – לפני שמו החדש – כי בצבעו דומה לכסף, רק שבכך שנוזל הוא חי. זה כמו "כל חי מתנועע", שאינו אבן דוממת. בקבלה תכונת הכסף ביסוד היא שהזרע הוא באמת חסדים, זרימת החסדים ביסוד. בכל אופן, בתורה אין מתכת בשביל היסוד. אם הייתי צריך לנחש בעצמי, אבץ היה מועמד מצוין בשביל היסוד. קודם כל, זה מתכת כמו כל המתכות, ולא חריג ככספית. שנית, הוא מאד מתאים שהוא בין הנחשת והברזל כי הוא באותה משפחה שלהם, באותה סדרה. המספר האטומי שלו הוא 30, והוא תרגום של בדיל שמספרו 50, והיסוד (כסף חי) מספרו 80 – חיבור של 30 ו-50. יותר, הרמז העיקרי של יסוד בקבלה הוא מהמלים "כי כל בשמים ובארץ" – כי כל = יסוד, בחלוקת ל-30 ו-50. לפי"ז היסוד ממשיך את הנצח לתוכו, בעיקר. רמז עוד יותר פלאי, שיש אדם שנקרא ע"ש אבץ – אבצן מבית לחם, שופט, שחז"ל אומרים ש"אבצן זה בעז", שממנו דוד המלך וכל בית דוד, הוא הבעל של רות המואביה. אבצן רות = הוי' צבאות מפקד. רוה"ק של מי ששם את זה זינק, שיש רק פסוק אחד שמתאר את אבצן, ולא שהוא לחם מלחמה, רק שהיו לו 30 בנים ו-30 בנות, הוא שלח החוצה 30 בנות ולקח 30 בנות לבנותיו (וחז"ל אומרים שכל אלו מתו לפני שהוא נשא את רות, בגיל 300). המספר האטומי הוא 30, היינו שיש 30 פרוטונים בגרעין ו-30 אלקטרונים סובבים, "נקבה תסובב גבר", אל שאלקטרונים יכולים להתחלף באחרים – שולח 30 בנות ולוקח בנות חדשות תחתן. [47 הוא המספר האטומי של כסף, אז זה שז"פ בטול זה אומר שהצבא צריך הרבה כסף – לכך רוב התקציב. מלך גובה כסף לבית המקדש, אבל באמצע יש מלחמות וזה רוב התקציב. מספר אטומי של זהב (דוד) הוא 79 (בעז)]

שימוש עיקרי של אבץ (מתכת ידועה מימי קדם, לכן מאד מתאים לרשימת המתכות, זה לא משהו חדש וגם משהו מאד חיוני ונצרך), בתור משהו מכני יותר, הוא הציפוי הכי טוב לברזל או פלדה, כדי לשמור עליהם מפני חלודה. רצינו להאריך כאן, בהשגח"פ, שהדבר מלכות של השבוע זה שבית המקדש יבנה מברזל (קשור לתורה ומדע). כדי להגן – צבא הגנה לישראל – החומר שמגן על הברזל זה הנשים של ישראל. ישראל פרה ורבה מהברזל, שאלו הנשים שלו, אבל בשביל להגן על הברזל (נשיו וילדיו וכל עמ"י) צריך אבץ (צבא הפוך) והוא שומר על ברזל או פלדה מפני חלודה. כל מה שהברזל יתעלה לימות המשיח, מפורש בפסוק שקשור למלחמה – הוא טמא בעוה"ז כי הוא כלי משחית, מקצר חיי אדם. אבל לע"ל הוא ייטהר – החרב תהפוך לתכשיט, ולא רק שלא ייקצר חיים אלא יהיה סמל של אריכות ימים (כמו שנחשת – מתכת הנחש, שהביא מות לעולם – היא מתכת הרפואה ונחש סמל הרפואה). אבל בשביל זה צריך לצפות אותו באבץ – זה מחזק שזה יסוד, שהיסוד 'מורח' את המלכות-הברזל באבץ כדי לשמר ולהנציח. לכן זה גם בא מנצח, שזה בדיל – אבץ זה תרגום בדיל. היסוד מזרים את הזרע שלו כ'משיחה' לגבי הברזל כדי להנציח אותו. עד היום הזה זה השימוש העיקרי בעולם הדומם – כח המנציח את הברזל והפלדה, שזה כלי המלחמה.

היחוד של ברזל וישראל – ארבע נשות ישראל – עולה 780, יוסף פנים ואחור, משולש של טל (הוי' אחד) או 30 (המספר האטומי של אבץ) פעמים 26 (המספר האטומי של ברזל)

השימוש השני של האבץ, שהיה פחות ידוע פעם (והיום מאד ידוע), בתאי החי והצומח יסוד זה הוא חומר חיוני לגדילה. גם צמח וגם בעל חי לא יכול לגדול ולהתפתח בלי החומר הזה בתאים שלו, באנזימים שלו (האנזים זה הזרז שמזרז את הפעולות הכימיות שבגוף, וצריך להיות זינק כדי שהאנזים יעבוד). מי שלומד ביולוגיה – גם בוטניקה וגם זואולוגיה – זה חומר חיוני לגדילה. תכונה זו משייכת אותו לנצח, שבדרך כלל מסבירים שקשור לגדילה – המערכת האנדרוקינית בגוף. זה גם קשור ליסוד, שלוקח את החסדים, כמו הכספית, ומזרים אותם לגוף שזה המלכות בכלל.

השימוש השלישי, שהיה ידוע גם בימי קדם – ידעו שהחומר הזה מאד מסוגל לכל מיני רפואות. גם היום, במיוחד לנשים, כל מיני בעיות של נשים נפתרות דרך אבץ. גם חוסר ברזל קשור – צריך לקחת ברזל, אבל עם זה צריך גם אבץ (זה עוד סימן של הצטרפות, כמו יסוד ומלכות). היום, בין היתר, החומר הזה הוא תרופת פלא למחלה הידוע של הרבה בנות בעיקר – אנורקסיה, חוסר תיאבון. כמו שזה חיוני לגדילה, זה גם נותן תיאבון במקום שאין תיאבון. לפי זה שהאבא פותר אנורקסיה זה יהיה "יסוד אבא ארוך ומסתיים ביסוד ז"א". בכלל אבץ מתחיל עם אותיות אב עם האות ץ (אות של חוש האכילה) – יסוד, צדיק יסוד עולם, בו מתלבש יסוד אבא ארוך. בכל אופן, זה רפואה לאנורקסיה.

כל התכונות האלה – ציפוי לברזל ופלדה מיד מתקשר לצבא, את הגדילה אפשר לקשר למה שאמרנו שאסור להשאר טוראי, צריך כל הזמן לגדול ולעלות בדרגה, לעלות בספירה, לעלות במודעות ובתובנות.

 

דילוג לתוכן